Forum Forum ziomale.b-boy.prv.pl Strona Główna
 FAQ   Szukaj   Użytkownicy   Grupy    Galerie   Rejestracja   Profil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości   Zaloguj 

Wiedza, wiedza, wiedza... (wszystko o funk styles)

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ziomale.b-boy.prv.pl Strona Główna -> Wiedza
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
cyzik
Administrator



Dołączył: 29 Sie 2006
Posty: 19
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 14:32, 29 Sie 2006    Temat postu: Wiedza, wiedza, wiedza... (wszystko o funk styles)

Wszystko o funk styles !

Podstawowe definicje:


Funk Styles - są to wszystkie style funkowe, takie jak popping, locking, boogaloo itd. Funk Styles powstało na zachodnum wybrzeżu USA. Jest to najlepsza nazwa dla określenia tańca, o którym (tylko w Polsce!) mówi się electric boogie.

Electric Boogie - taniec ten został wynaleziony na wschodnim wybrzezu USA, a dokladniej - w Nowym Yorku, jest w nim dużo stylu robotic, najcześciej tańczy się go przy muzyce elektronicznej lub też do breakbeatu.
Nazwa ta już prawie zaniknęła na całym świecie, a namiętnie jest używana w Polsce. Ogólnie lepiej jest aktualnie używać nazwy popping lub funk styles dla okreslenia naszego tańca niż electric boogie, chyba, że się tańczy prawie sam robotic.

Popping - ta nazwa ma dwa znaczenia:
1) są to wszystkie style funkowe z wyjątkiem lockingu;
2) jest to styl polegający na zacinkach połączonych z boogaloo;

Pop, zacinka, blok - różne określenia dla jednego, podstawowego w poppingu ruchu, jest to napinanie mięśni w bit muzyki; nazwę wymyślił Boogaloo Sam ( kiedy wykonywał zacinke to krzyczał POP! i tak już zostało)

Izolacja - bardzo istotny element, podczas tańca ważne, aby pokazać swoje rozciągniecie i stworzyć iluzję "posegregowania" naszego ciała na różne części (klatka piersiowa, biodra itd.)

Przebierać się czy nie ?
Bardzo ważne pytanie. Odpowiedź brzmi: i tak i nie. Rozwiejmy wątpliwości. Pamiętacie jak Ozon w jednej z ostatnich scen filmu "Breakin" krzyknał "Ozon - the streetdancer" ? Tu tkwi sedno sprawy. Popping to taniec pochodzący z ulicy. Z tego wynika jeden podstawowy wniosek - popping nie ma nic wspólnego z kulturą techno, a wiec odpadają wszelkiego rodzaju białe rękawiczki, okulary przeciwsłoneczne, błyszczące stroje i malowanie twarzy we wszystkie kolory tęczy. Kto to wogóle wymyślił ? Zreszta jeśli tańczysz to i tak najważniejsze jest to co robisz, a nie jak wygladasz. A dlaczego napisałem również tak ? Bo fajne są nawiązania do "The Lockers"(wymyślili locking)[beret, spodnie 3/4, kolanowki w paski] oraz "Electric Boogaloos"(wymyślili popping)[kapelusz, garnitur]. Właśnie takie elementy tworzą fajny funkowy klimat. Oczywiście nie każdy by się czuł z czymś takim, dlatego to wszystko jest tylko dla chętnych.

Jak się nauczyć Funk Styles ?
Najlepszym sposobem jest uczyć się od kogoś. To jednak najczęściej odpada. Drugi sposób to oglądanie filmów. Jeśli jesteś uważnym oserwatorem, to jesteś w stanie nauczyć się wszystkiego ! Oczywiście będą elementy, które będą wykonywane błędnie, jednakże na jakiejś imprezie ktoś na pewno da Ci dobre rady, dzięki którym to zmienisz.
Poniżej zamieszczę filmiki uczące większosci stylów [musze je najpierw znaleźć na dysku]
c.d.n

Podstawowe style funkowe:

Animation
Bopping
Boogaloo
Floating/Gliding
Hitting
Hops
Popping
Puppet Style
Locking
Robot
Slow Motion
Strobing
Tutting/King Tut Style
Waving

Krótkie charakterystyki:

Animation - styl polegający na zbliżaniu ruchów do ruchów postaci ze starych filmów fantastycznych;

Boppin - zmodyfikowana wersja robota - zmiany polegaja na większym oszczędzaniu sił tancerza, obroty o 45 stopni zamiast o 90 itd.;

Boogaloo - nieodłacznie związany z poppingiem, polega na ruchach nogami, np. crazy legs, boogalo roll;

Floating/Gliding - styl poruszania się po parkiecie, najprostszym "krokiem" jest moonwal wykonywany przez Michaela Jacksona;

Hitting - hitting to wykonywanie bloku przy podnoszeniu barków;
Popping - podstawowy i najważniejszy styl, polega wykonywaniu bloku przy połączeniu z boogaloo;

Hops - polega na przeskokach obiema nogami;

Puppet Style - opiera się głównie na ruchach okrężnych biodrami;

Locking - obok poppingu najstarszy styl, polega na dynamicznych podskokach i wyrzucaniu rąk w różne strony, charakterystyczne dla tego stylu jest także zatrzymywaniu ruchu na chwilę i wznowienie tańca;

Robot - polega na naśladowaniu ruchów robota;

Slow Motion - taniec w zwolnionym tempie;

Strobing - szybkie zatrzymywanie i wznawianie ruchu w wyniku czego powstaje efekt podobny do spogladania na kogos w świetle stroboskopu;

Tutting/King Tut Style - figury w tym stylu wygladaj jak na egipskich hieroglifach, lokcie oraz nadragstki sa ustawiane pod kątem 90 stopni;

Waving - daje iluzję przepływania prądu przez ciało (fala);

Historia Poppingu i Lockingu

Electric Boogie jest to rodzaj popping’u (tickingu). Zarówno tak zwany „locking”, jak i „popping” narodziły się w Los Angeles. „Popping” został stworzony przez zespół tańca ulicznego zwany „Electric Boogaloo”. Locking z kolei jest dziełem „The Lockers”. Jeden i drugi taniec istniał na długo przed pojawieniem się breaking’u. W czasach breaking’u, tancerze stopniowo dodawali do swoich układów tanecznych elementy „popping’u” i „locking’u”. Jak mówi Mr. Wiggles, ludzie w Nowym Jorku zmienili „popping” w coś bardziej „funkowego” (ostrego)., różniącego się od pierwowzoru, stąd i nazwa „Electric Boogie” zamiast „popping”. Ta opinia różni się od zdania prezentowanego w poniższym artykule; sam nie wiem kto ma rację. Poniższy artykuł dotyczy historii „locking’u” i „electric boogie” opisanej w książce Michaela Holmana pt. „Breaking” i „Nowojorscy Breakerzy” napisanej we wczesnych latach osiemdziesiątych. Załączyłem również artykuł, który otrzymałem od Doc Boogaloo, członka Electric Boogaloo. Warto go przeczytać. Inspiracją dla czarnoskórych nastolatków z Los Angeles, którzy wymyślili taniec o nazwie „robot” były roboty z telewuzyjnych seriali z wczesnych lat sześćdziesiątych takich jak np. „Zagubieni w kosmosie”. Nie sądzę, aby pantomima miała tu równie istotny wpływ – w końcu ileż przedstawień na żywo wykonał Marcel Marceau w Watts ? Z drugiej strony trzeba przyznać, że pantomima wywarła wpływ na rozwój i doskonalenie „robota”. Poczucie ożywienia i zainteresowanie futuryzmem jest wyraźne wśród większości młodych ludzi żyjących w podupadłych dzielnicach wielkich miast, ponieważ stanowią one ucieczkę w świat, gdzie wszystko jest doskonałe, wyraźne i pod kontrolą. Hydrauliczne ruchy robota do muzyki, której rytm stał się z czasem coraz bardziej mechaniczny (jak np. „Goodfoot” Jamesa Browna [1969]) był niejako naturalnym etapem w rozwoju tego tańca w mieście-kolebce (LA) najważniejszych tańców ulicznych. W roku 1969, młody murzyn, Don Campbell, stał się znany wśród ulicznych tancerzy Los Angeles jako twórca nowego tańca „Campbellock” (wydał płytę zatytułowaną „Do The Campbellock”). Połączył on hydrauliczne ruchy robota, będące wyrazem całkowitej kontroli, z dzikimi, niekontrolowanymi ruchami ciała charakterystycznymi dla tańca „Tap-Flash”, zastyganiem w bezruchu i gwałtownym ruszaniem do przodu oraz komiczną mimiką twarzy i ubiorem klauna, tworząc w ten sposób zupełnie nowy i nadal popularny ruch taneczny zwany „Locking’iem” (inaczej Campbellocking’iem w języku starszego pokolenia; w tamtych czasach mieszkałem w Los Angeles, sam byłem niezłym campbellockow’cem). A oto jak najlepiej opisać ruch ciała w tym tańcu: znacie pewnie małe, plastikowe zabawki przymocowane do podstawki z przyciskiem znajdującym się pod spodem – po wduszeniu przycisku figurka przewraca się jak martwa, natomiast po zwolnieniu gwałtownie wstaje na nogi. Tak mniej więcej wygląda locking. Ciało porusza się jak niekontrolowane – gwałtownie przewraca się, potem nagle zrywa się na nogi. We wczesnych latach siedemdziesiątych Don Campbell miał już zespół zwany „The Lockers”. Członkami zespołu byli Shabadoo, gwiazda breaking’u oraz Penguin, który grał pyzatego lockersa w imieniu Rerun w telewizyjnym serialu pt. „What’s Happening”. Lockersi z wczesnych lat siedemdziesiątych nosili buty na koturnach, jaskrawe, prążkowane skarpetki, spodnie do kolan z nogawkami zebranymi w mankiet, satynowe, jasno kolorowe koszule z dużymi kołnierzykami, wielkie muchy, olbrzymie czapki Apple Boy i białe rękawiczki. W mniej więcej tym samym czasie telewizyjna choreografka Toni Basil, znana m.in. z takich programów jak „Shindig” i „Hullaballoo”, odkryła Dona Campbella i jego Lockersów i pomogła im wybić się na arenie międzynarodowej. Sama była znakomitą tancerką i wkrótce nauczyła się lockować. Już jako członek zespołu pomagała w dopracowaniu tańca i wciągnęła Lockersów do telewizji (np. do programu „Saturday Night Live” oraz takich reklam jak Schilitz Malt Liquor Beer). W czasie, gdy w Nowym Jorku rozwijał się breaking, w południowej Kalifornii coraz bardziej popularny stawał się locking.W latach 1972 i 1973, w Fresno, małym miasteczku położonym w połowie drogi między Los Angeles i San Francisco, w czarnoskórej rodzinie składającej się z samych chłopców stworzony został nowy taniec zwany przez nich „Electric Boogaloo”. Pistol, Pete (były członek „The Lockers”) i jego bracia połączyli w jedno locking, robot oraz bardziej płynne i kontrolowane ruchy pantomimy. Zamiast gwałtownych ruchów ciała oraz mechanicznymi ruchami robota, skupili się na ruchach łokci, nadgarstków, szyi, bioder i wszystkich innych stawów. Electric Boogaloo przypominał pantomimę w tym sensie, że niejako naśladował ruchy przewodu elektrycznego pod napięciem, ale zawierał również elementy opanowania i kontroli zaczerpnięte z robota. Program „Soul Train” przedstawił go jako nową formę taneczną i rzucił wyzwanie locking’owi. Electric Boogaloo (obecnie zwany Electroc Boogie) rozprzestrzenił się w Nowym Jorku zaś breaking nabrał popularności w Los Angeles.
Rozmiar: 19338 bajtów Electro ma swoje korzenie we włoskiej i francuskiej pantomimie, ponieważ na ulicach miast można było zobaczyć ludzi, którzy udawali, że są za ścianą lub przeciągają linę.
W XX w., z powodu szybkiego rozwoju mechaniki zapoczątkował się styl Robotics, który szybko znajdował fanów i naśladowców robotów. Po jakimś czasie Robotics stał się nierozłącznym elementem Electro. Właściwie Electro Boogie zapoczątkowali czarni mieszkańcy Los Angeles. Ówczesna muzyka była tworzona dla tancerzy, a nie dla Electriców, więc w latach 1980 powstała pierwsza muzyka electro z mocnym rytmem, która odpowiednio pasowała do tego tańca. Electro jest obecnie tańcem Freestylowym i jego wykonanie zależy jedynie od naszej wyobraźni. Taniec ten jest mniej popularny od BreakDanca, ale bez niego to nie byłoby to samo...

Ekipy funkstyle'owe:

Blue City Strutters (California)
Dominos (California)
Dynamic Duo (New York)
Electric Boogaloos (California)
Electric Dominos (Illinois)
Illinois Street Patrol (Illinois)
Magnificent Force (Wiggels, Fabel)
Mechanical Mens (Illinois)
Mysterious Poppers (California)
Pop-O-Lockers (Illinois)
Pop O Matics (Loose Bruce)
Robotronics (California)
Shak Crew (New York)
The Electrickompany Dancers (Wiggels, Fabel)
The Loc A Trons (Lock A Tron John)
The Lockers (Tony Basil)
The Shak Crew (New York)
Venus Electronics (Illinois)
Animated Beat Mechanics
Motion Sickness
Funky Disciples

Sławniejsi tancerze:

Activity (Kool Keith UMC's) New York
Animation (Air Force) California
Baby Gap (Tidal Waves) Illinois
Bam Bam (New York)
Bionic Man (Deceptikonz, Rock Force) California
Black Resurgeon (California)
Blue City Strutters (California)
Boogaloo Patna (Deceptikonz) California
Boogaloo Sam (Electric Boogaloo's) California
Boogaloo Shrimp (He's an incredible animator. Fantastic Five, Fancy Dancers) California
Cartoon (California)
Charlie Rock (WC Rock STeady Crew) California
Check (Chicago)
Chuco (Air Force) California
Cosmo (Illinois)
Demons Of the Mind (California)
Doc (Electric Boogaloo's)
Fabel (Magnificent Force, Rock Steady Crew) (New York)
Fame Flat Top (California)
Fortune Frank (Illinois)
H20 (UPS Rockers) California
J.D (Street Patrol) Illinois
Jerry (Street Patrol) Illinois
Jigsaw (C.O.T.A crew)
Karl (Cosmic Force) Illinois
Kelo (Cosmic Force) Illinois
Kid ( Illinois)
Kippy Dee (New York)
Klown (Full Circle) (New York)
Lib Bob (Cosmic Force) Illinois
Lil Sput Loc-A-Tron (New York)
Lollipop (California)
Lok A Tron John (His style were side glides, animation and the shoulder drop style of popping)
Loose Bruce (He used more a character and was looser with faster struts and quick, sharp)
Loose Bruce (Pop-O-Matics) (New York)
Madozza (Illinois)
Maduza (California)
Marvin (Illinois)
Mechanical Device (California)
Mechanical man (Mechanical Mens) Illinois
Melvin (Venus Electronic) Illinois more robotic.).
Mr. Vibe (Wicked Nation) California
Mr. Wave (New York City Breakers) (New York)
Mr. Wiggles (Magnificent Force, Rock Steady Crew) (New York)
Muhammed Muhammed (New York)
Playboy Eddie (United Street Force) California
Pop 'n' Taco (Fantastic Five)California
Pop N Taco (Has been Michael Jackson's personal trainer for the last 13 years.)
Poppin' Pete (Electric Boogaloo's) California
RE (Air Force) California
Robert Taylor (New York)
Robotate (California)
Rubber Ron (Tidal Waves) Illinois
Scarecrow (Illinois)
Scooby (Scooby Brothers) California
Shabadoo (West Coast)
Shabba Doo (California)
Short Circuit (New York)
Snap Shot (New York)
Space Capital (Chicago based popper)
SpaceCapital (Cosmic Force)
Sugar Pop (West Coast original popper)
Supreme (New York)
Sweepy (Rock Steady Crew) (New York)
T-Bopper (Chain Reaction) California
Tommy Boy (Style Elements) California
Tony Basil (The Lockers) California
Venom one(Wicked nation) California
Weapon-X (New York)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Forum ziomale.b-boy.prv.pl Strona Główna -> Wiedza Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group

Theme xand created by spleen & Programosy.
Regulamin